دانشجویان دکتری مدیریت دولتی ورودی 93

به منظور تبادل اطلاعات علمی و اطلاع رسانی ایجاد شده است

دانشجویان دکتری مدیریت دولتی ورودی 93

به منظور تبادل اطلاعات علمی و اطلاع رسانی ایجاد شده است

دانشجویان دکتری مدیریت دولتی ورودی 93

یه نام خدا
این وبلاگ برای دانشجویان دکتری رشته مدیریت دولتی با گرایشهای مختلف ورودی مهر ماه سال1393 دانشگاه کرمان به منظور تبادل اطلاعات علمی و اطلاع رسانی با همکاری دکتر سلطانی نژاد و دکتر پارسا ثبت گردیده است - نادیا ایزی
للّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُک َ عِلْماً نافِعاً ،وَ قَلْباً خاشِعاً ،وَ یَقیناً شافِیاً ، وَ عَمَلا زاکِیاً ، وَ صَبْراً جَمیلا، وَ أَجْراً جَزیلا
خدایا من ازتو، دانشی مفید و دلی ترسنده و یقینی شفابخش و عملی پاک و صبری جمیل و پاداشی فراوان می طلبم. برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه اشکواره امام زمان علیه السلام بر امام حسین علیه السام.

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

تحول سازمانی

تحول سازمانی
لیپیت بهبود سازمان را چنین تعریف می‌کند: توان بخشیدن به فرایندهای عملیاتی و نیروهای انسانی در سازمان برای بالابردن کیفیت عملکرد ارگانهای مختلف سیستم سازمانی. (طاهری لاری، 1377: 15)
تحول سازمان، تلاشی است برنامه‌ریزی شده، در سراسر سازمان که به وسیله مدیریت عالی ســازمان اداره شده و اثربخشی و سلامتی سازمان را از راه برنامه‌های تغییر برنامه ریزی شده در فرایندهای سازمان، با استفاده از علوم رفتاری افزایش می دهد. هدف‌های تحول سازمان عبارت اند از :
1 ) افزایش سازگاری بین ساختار، فرایندها‌، استراتژی، افراد و فرهنگ سازمان؛
2 ) ایجاد و توسعه راه حلهای نو و خلاقانه در سازمان؛
3 ) توسعه توانایی نوسازی سازمان (‌الوانی‌، 1385 :26 ).
فرنچ وندل بیان می دارد که بهبود سازمانی تلاشی طولانی مدت برای تقویت توان حل مسئله سازمان و نوسازی فرایندهای آن مبتنی بر مدیریت موثر و فرهنگ مشارکت پذیری با استفاده از عوامل تغییردهنده (مداخله‌گر) و بهره‌گیری از دانش رفتاری است (الحسینی، 1379: 40).

نقش منابع انسانی در تحولات سازمانی
بهبود و تحول سازمانی، چرخه چندبعدی و نویی است که گرداننده آن عوامل انسانی هستند و آنها باید با رفتار خودشان، انرژی، توان و انعطاف لازم را برای تحقق آن نشان دهند. مهمترین عامل تغییر و تحول، بلوغ رفتاری در سطوح فردی و گروهی است. در نگرش سیستمی‌، بهبود را می توان برآیند مثبت تغییراتی دانست که موجب بقاء و دوام سیستم در محیط می شود. موضوع تحول و بهبود، جامعیت دارد و به تغییرات در بیش از یک بعد از اجزای اصلی سازمان شامل: (انسان، تکنولوژی و ساختار) گفته می شود. از آنجا که سازمانها مخلوق بشرند و نیز برای امتداد بقای آنها، انسان نقش اول را دارد، بنابراین عامل اساسی تغییر در سازمان، انسان است.

  • ۹۴/۰۳/۱۹
  • نادیا ایزی

نظرات (۲)

  • هادی عظیمی
  • سلام وب خوبی داری خوشحال میشم به وبم سر بزنی و ترفند ها رو بخری و استفاده مفید ازشون ببری

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی